söndag 26 juli 2009

Inget vatten ännu




Vi har denna helg lärt oss vår första hantverkarläxa, de sitter inte och väntar på jobb under semestermånaderna. Vi får forsätta jaga under kommande vecka, trägen vinner kanske.

Istället har vi inhandlat lite madrasser, myrr, färg, täcken, penslar samt andra bra-och-ha saker. Till yttermera visso gavs det tid till en grovmöblering av "finrummet", golvet skall målas samt öppen spis-problematiken skall åtgärdas.
Eljest skall nog finrummet se ut ungefär som på bilderna ovan. Just det, el, lampor och sådant skall ju in också.

Slutligen har jag slagit en del av gården med lie (!), nyttig motion för undertecknad. En del av gården var det, ca 80% av densamma återstår phew....
TV-serien Rasken får en helt annan trovärdighet när man själv varit ute och fysiskt slagit med lie. Min karriär som lieman är dock bara i sin linda, när jag lärt mig använda bryne, sänna och visp blir jag het som en husqvarnaspis ute på gården.

Just det, vi har också slipat och målat en byrå med spegel, det kommer att vara torkat och klart när vi kommer tillbaka på fredag.

Nästa vecka börjar vår semester, då jä...........

2 kommentarer:

  1. Måste tillägga att många längder spetsgardin fållades också! By hand...

    SvaraRadera
  2. Det gar fort! Roligt...som ni sager, mycket motion....Ha en trevligt semester! Vi ar nu i det stora, stora staden, och just nu ar pa vag ut och ta en promenad, Reyna o Marta

    SvaraRadera